L'histoire se repète (Tubbergen - Coevorden; 79km)

30 juli 2021 - Coevorden, Nederland

Ook vandaag weer een prachtige tocht die ons na Gelderland en Overijssel in het uiterste zuidoosten van Drenthe bracht, in Coevorden. Maarten van Rossum wil Coevorden nog weleens van stal halen als hij weer eens een uithoek van Nederland nodig heeft om zich de slimste mens te tonen. Zo'n gat is het nu ook weer niet en het ligt op het Pieterpad.

Landschappelijk veranderde er niet zo heel veel. De beken maakten even plaats voor veenkanalen, maar de landgoederen bleven even kapitaal al waren het hier vooral veenboeren die ze lieten bouwen.

Eerder vertelde ik al dat de route geheel en goed bewegwijzerd is. Een kilometer of 30 werd de Saksenroute LF14 Vechtdalroute LF16 die van Zwolle naar Hardenberg gaat. Geen probleem, daar moesten we ook naar toe. Toch was de bewegwijzering niet altijd wat we gewend zijn. Met name in Geesteren was hij gebrekkig en belandden we in wijken waar we niét naar toe moesten. Verderop, naar Vroomshoop, ontbraken er ook bordjes, misschien ontvreemd, maar niet vervelend en ook niet de moeite waard om ze aan te geven bij "Fietsersbond", die daar overigens wel om vraagt.

Groter was de worsteling met de bewegwijzering aan het begin van de dag: na ruim 3km stonden we weer in dezelfde straat als waar we begonnen waren. De reden van dit rondje: het LF14b bordje aan het eind van de Huijenbergseweg, kruising Hardenbergseweg, wees 180 graden de verkeerde kant op. Van deze misser maken we wel melding.

1. John Evers:
    31 juli 2021
    Waar mijn fascinatie voor dit gedeelte van Nederland vandaan komt weet ik niet. Na Limburg mijn favoriete streek. In beiden vind je het rijke roomse leven. Ook vandaag een winderige dag die ook nog uit de verkeerde hoek waait. Courage.
  2. Annelies de Ruiter:
    31 juli 2021
    😁👍🚲 Ik zie jullie al helemaal fietsen, met de LF14/ LF16 en allerlei andere bewegwijzeringen om dan weer op hetzelfde punt terecht komen. Wij kennen dat ook......haha
    Veel plezier vandaag!