Le Wast - Montreuil-sur-Mer (42 km)

28 juni 2019 - Montreuil, Frankrijk

Niets veranderlijker dan de mens. Omdat we vlakbij Boulogne-sur-Mer, het einde van de Noordzeeroute, waren aangekomen en niet van plan naar Engeland over te steken, moesten we ons beraden op het vervolg. Boulogne is een knooppunt van meerdere lange afstandsroutes. Aanvankelijk waren we van plan om direct de kustlijn te volgen via de kanaal route, maar hebben uiteindelijk toch besloten eerst via 'Tussen Ansjovis en Ansjou' naar het zuiden af te zakken. De belangrijkste reden is dat het boekje ' Langs Het Kanaal' de route van zuid naar noord beschrijft. De meeste boekjes hebben ook een routebeschrijving in omgekeerde richting, deze niet. Een andere reden was dat we, zeg halverwege onze tocht, meer opties open houden voor de tweede helft. Ook niet onbelangrijk was het gegeven dat we zo een knots van een klim ontliepen.

Maar goed, we moesten toch omhoog en de eerste 15 kilometer waren pittig. Daarna viel het mee. Na slechts 42 km zijn we neergestreken in Montreuil-sur-Mer, een oude citadel die inderdaad ooit aan zee gelegen heeft en waar Victor Hugo inspiratie heeft opgedaan voor Les Misérables. Zo beroerd zijn wij er niet aan toe. Een dagje minder mag ook wel eens. En ook morgen zal het geen lange tocht worden. We willen overnachten in Saint-Valérie-sur-Somme, een oud havenplaatsje in een vogelrijk natuurgebied.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Harrie en Tineke:
    28 juni 2019
    Leuk, wellicht kom je dan morgen langs Villers sur Authie; daar stonden wij in 2001 (!) op de camping. We gingen idd ook naar een vogelpark (Marcanterra) en dronken volgens de foto’s koffie in Saint Valéry. Veel plezier!
  2. Annelies de Ruiter:
    29 juni 2019
    heerlijk om zo mee te reizen...