Yerville - Jumièges (56,5 km).

3 juli 2019 - Jumièges, Frankrijk

Afgelopen nacht vertoefden we in tot toen toe de beste Chambre d'hôtes van onze vakantie. Mooie, goed ingerichte en ruime kamer met een grote extra ruimte om te lezen, zitten, ontbijten en bijvoorbeeld TV kijken. Gratis drankje bij ontvangst en idem biertje bij het naar bed gaan. Redelijk geprijsd. De Chambre d'hotes waar we nu terecht zijn gekomen gaat die eerste plaats niet bedreigen. Integendeel. Okay, de ligging van dit vakwerkgebouw is fantastisch, aan de Seine, in een prachtige tuin waar de pauwen vrij rond lopen en een met lavendelstruiken omzoomde oprijlaan, maar daar houdt het wel zo'n beetje mee op. We zitten niet in dat gebouw, maar in een soort veredelde blokhut in de vorm van een drakenschip. Ofschoon er mensen aanwezig waren konden we het terrein niet op toen we om half vijf bij de poort aankwamen, en moesten een dik half uur wachten tot de hospita arriveerde en ons het schip in liet gaan. Het zwembad mocht niet gebruikt worden en er was toch geen restaurant zoals een van de websites meldde en een collega van Ms Piggy op het toeristenbureau beaamde. De WiFi doet het niet maar de WC-deksel is wel heel en die zat gisteren nou net weer wat los. Zo is er altijd wel wat. Zo heeft Jumièges bijvoorbeeld een imposante ruïne van een Benedictijnerabdij uit de zevende eeuw, in de 18de eeuw tijdens de Franse Revolutie aan flarden geschoten. En niet te vergeten Auberge le Bac, een heerlijjk restaurant bij het pontje over de Seine. Een soort Lexkesveer met een sterretje meer.

1. Paulien henk:
    6 juli 2019
    Lexkeveer is ook oké hoor de bermen zijn zeer kleurrijk en de wegen heel goed bereikbaar 💥💥😏😏