Vrienden op de fiets (Ede - Wichmond; 56km)

27 juli 2021 - Vorden, Nederland

De eerste 56 kilometer zitten erop. Via de Ginkelse Heide en over de Hoge Veluwe zijn we in de Achterhoek beland. Om precies te zijn in Wichmond, gemeente Bronkhorst de kleinste gemeente van Nederland. Omdat campings aardig vol zitten, proberen we het dit keer weer via Vrienden op de Fiets, particulieren die iets met fietsen en fietsers hebben, en ruimte over. We hebben dat weleens eerder geprobeerd maar vaak was er geen plek of werd zelfs de telefoon niet eens opgenomen. Dit keer was het al na twee belletjes raak, een voltreffer. De kamer groter dan die in een hotel, en ook nog een zitkamer et TV en een koelkast met bier. Het enige nadeel was dat de eetgelegenheid van het dorp pas donderdag opengaat. Het alternatief, in het net geopende Grand Café "Bij Lutger", dat alleen nog een kleine lunchkaart voert, ging er net voor sluitingstijd toch ook wel in. Het andere alternatief, naar Vorden en terug sprak minder aan: er zat veel regen aan te komen. En daar hadden we vandaag al genoeg van gehad. Op de Posbank, bij Zijpenberg zeek het van de lucht. Pas bij Dieren maakte het beestenweer plaats voor een zalig zonnetje.

1. Annelies de Ruiter:
    27 juli 2021
    Tja, die regen zal je blijven achtervolgen....We zitten in de hondsdagen. Weleens van gehoord?

groetjes van ons,
    Tom en Annelies
  2. Thea:
    28 juli 2021
    Leuk om jullie verhalen te lezen, veel fietsplezier!