Bernay - Sées (74,5 km)

5 juli 2019 - Sées, Frankrijk

Om te navigeren gebruik ik Osmand nu voor het tweede jaar; prima spul. De eerste 13 km had ik hem niet nodig. De route ging recht-toe-recht-aan en licht stijgend over een voormalig spoortraject. Daar zijn er nogal wat van in Frankrijk en veel ervan worden gebruikt om er 'voies vertes', fietspaden en fietsroutes van te maken. Soms sluiten ze zelfs op elkaar aan.

Osmand is duidelijk en je kunt 'm zelfs op een schaal van 10 meter zetten. Dat raad ik niet aan.

De route ging dus geleidelijk omhoog, de temperatuur en de mouwen wat sneller. Vandaag hebben we een hoogte van bijna 400 meter gehaald en zijn nu weer terug op 200, ongeveer.

Ik had, bij gebrek aan inspiratie, een stelling willen poneren: er zijn in Frankrijk meer verkeersborden die waarschuwen voor overstekende herten, dan er herten zijn, laat staan overstekende. Ik had veel vertrouwen in de houdbaarheid van de stelling, zeker nu we onderweg langs een greppel reden met daarin een dood en stinkend hert, dus nog 'n hert minder tov het aantal borden. Helemaal zeker ben ik niet van mijn zaak. Volgens Nelly was het een vos.

1. Marinus Kistemaker:
    6 juli 2019
    Nog zo'n stelling : de meeste voorkomende slang in Nederland is ongetwijfeld de tuinslang
  2. Benno:
    6 juli 2019
    Zou zomaar kunnen, al heb ik zelf geen tuinslang.