Jumièges - Bernay (71 km)

4 juli 2019 - Bernay, Frankrijk

Het venijn zat vandaag voor de verandering niet in de staart maar de start. Zodra we de Seine met een pontje waren overgestoken, kregen we twee klimmen voor de kiezen, een gewone en een pittige volgens het routeboekje. De eerste lukte fietsend, bij de tweede moesten we er na zo'n 60% van de klim te hebben afgelegd, af. Ook bij bridge een aardige score.

Met de voldoening in de benen vervolgens over een plateau gereden met kronkelende landweggetjes en bosrijke lanen en afgedaald p)naar het lieflijke dal van de Risle. Via Brionne en de slager van Serguigny, Yves Lautet, waar we een paar plakken salami scoorden omdat we door onze eetvoorraad heen waren en alle andere winkels dicht, zijn we uiteindelijk in Bernay beland. Een leuk bedrijvig stadje met veel vakwerkhuizen dat tijdens de oorlog niet is platgegooid.

Ik ga nu wel plat.

1. Harrie en Tineke:
    4 juli 2019
    Op salami is het goed fietsen, weet ik van onze jaarlijkse fietsvakanties in Duitsland. Maar door jouw sappige verhalen krijg ik bijna neiging om volgende keer la douce France op te zoeken! Goeie reis verder!