Amboise - Chaumont-sur-Loire (via Chenonceaux, 51 km)

8 juli 2019 - Chaumont-sur-Loire, Frankrijk

Amboise uit, ook Iemand had er geen antwoord op. Dan maar niet navigeren en de fietsbordjes 'Chenonceaux' volgen. Of we er een gemist hebben, of dat er een miste, we zullen het nooit weten. We kwamen, na twee keer de weg te hebben gevraagd, in een in aanbouw zijnde buitenwijk terecht. Google Maps heeft dat ook nog niet in kaart gebracht. Uiteindelijk wisten we met een beetje geluk en gegoochel toch weer richting Chenonceaux te fietsen. En omdat Google Maps deze omgevong wel kende, navigeerden we daar verder mee. Het bracht ons naar de eeuwige jachtvelden rond Chenonceaux, over niet of nauwelijks onderhouden bospaden en weggetjes. Het hield niet op. De ergste waren die welke ooit geasfalteerd zijn geweest. De speeltuin van Jeffry Herlings is niets vergeleken bij deze speeltuin.

Met de nodige vertraging arriveerden we bij het kasteel om te constateren dat dat door een dikke bomenrij helemaal aan 't oog ontrokken werd. Een bezichtiging zou toch gauw twee uur nemen en we moesten nog zeker zo'n 30km fietsen voor de eerstvolgende camping. In Chenonceaux zelf was er ook wel een, maar die had maar één ster en nul gasten. De bezichtiging laten lopen en doorgefietst.

De route van Chenonceaux naar Chaumont krijgt in het routeboekje drie fietsjes, zwaar dus. Daar kwam er vanwege de sterke tegenwind en het zon eentje bij. En geen café of kroeg te bekennen. Bar.

En wat heerlijk als je je tentje dan hebt staan.