Dag 8: Mézières-sur-Seine - Mézières-sur-Seine (4 km).

23 mei 2016 - Mézières-sur-Seine, Frankrijk

Neen, geen tijdrit met vertrek en aankomst in dezelfde stad, maar een min of meer gedwongen rustdag. Het weer was bar en boos vanochtend en ik heb het tot de middag aangezien. Toen er op dat moment een ander Nederlands fietsend echtpaar in het hotel naar onderdak kwam zoeken, heb ik de pijp ook maar aan Maarten gegeven. De kilometers komen van een bezoekje aan de stad in de namiddag toen het weer toch opklaarde. Op het stadhuis een stempeltje opgehaald, de kerk was dicht. De dame achter de balie zat, ze nam niet de moeite te gaan staan, wel raar te kijken toen ik om een stempel vroeg. Ze haalde haar bazin erbij die het stempelboekje aandachtig bestudeerde, bril op bril af. "Wij hebben geen religieuze stempels" was haar overdachte reactie. "Oh madame, dat geeft niet. De tocht is ook cultureel". Dat veranderde alles. Ze ging direct op zoek naar een passende stempel, plaatste er een paraafje met datum bij, naar goed bestudeerd voorbeeld van de andere stempels, en overhandigde met een vriendelijk gebaar het boekje. Zij blij, ik blij.

Het avondeten was gezellig met de drie andere fietsers die hier in Mézières een veilig onderkomen hadden gezocht. Morgen naar Chartres, we zitten precies op de grens van een regen- en wat zonniger gebied. Inderdaad, na regen komt zonneschijn.

Overigens ook de cryptogram uit de Volkskrant van afgelopen weekend met enige hulp weten op te lossen. "Plaats om gedag te zeggen (5)". Groet

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan Luijks:
    23 mei 2016
    jij kon nog kiezen. ik ben vandaag drie categorieën nat geworden.
  2. Michiel en Francien Lenssen:
    23 mei 2016
    Hoi André, leuk om je verhalen te lezen. We hebben je al enkele dagen hiervoor gezien, maar vandaag pas kennis gemaakt en elkaar gesproken, en natuurlijk gezellig gegeten samen met Annebeth. Wij wensen je veel succes tijdens je reis, met mooi fietsweer (dit is ook eigenbelang). We gaan je volgen de komende weken. Wie weet treffen we elkaar nog vaker.
    Groeten en Bon Camino,
    Francien en Michiel Lenssen uit Mierlo
  3. Steven:
    24 mei 2016
    Hopelijk wordt het beter weer, maar ook weer niet te warm de rest van de trip.
    Groet,

Steven.
  4. Sietse:
    24 mei 2016
    leuk om van je te lezen Andre!

Kijk of je in St Chartier nog iets over George Sand kan lezen / bezoeken. Er was vroeger een ontzettend leuk muziekfestival daar, mogelijk in de kroeg in het dorp kan je mooi jam-sessies meemaken.

veel plezier. Sietse
  5. André Boon:
    27 mei 2016
    Hoi Sietse,

Dank voor je reactie en goed te horen dat de verhaaltjes op prijs worden gesteld. Ik heb St. Charter nog niet gezien. Waar zou dat moeten liggen?

Groet aan iedereen
    André