Dag 7: Hénonville - Mézières-sur-Seine (42 km)

22 mei 2016 - Mézières-sur-Seine, Frankrijk

Op de 7de dag niet gerust maar wel kalm aan gedaan en het einde van de regen afgewacht in gezelschap van Annebeth. De eerste zelfgezette koffie smaakte best. Uiteindelijk, na een nacht met ook voor slechthorenden oorverdovend onweer, aan het eind van de ochtend de stoute, en toen nog droge, schoenen aangetrokken, en vertrokken. We zouden wel zien waar het schip zou stranden. Dat was al na 42 km toen ik de Seine over voer. In Mézières-sur-Seine zijn een paar budgethotels en omdat ik wat verkleumd raakte van de koude regen toch maar het zekere voor het onzekere genomen. Niet goed voor het gemiddelde maar wel voor de gemoedsrust.

Veel intellectuele overpeinzingen moeten jullie op zo'n korte rit niet van me verwachten. Toch een poging: schoolbussen rijden in Frankrijk ook op zondag, met kinderen én chauffeur. De omvang van het oppervlak van de bebouwde kom op de routekaartjes correleert niet met het niveau van de voorzieningen; de icoontjes in het routeboek ook niet, maar wel beter. Een klim is een klim. Mijn nieuwe zakmes is scherp en de pleister van Annebeth plakt prima.

1. Margriet:
    22 mei 2016
    Kijk elke dag weer uit naar je blog. Altijd leuk om te lezen en top dat je ook een 'korte' etappe kunt doen! Je komt er wel En mijn vraag van vandaag: is Annebet ook verkleumd aangekomen in dit budgethotel?.
  2. Katie:
    22 mei 2016
    Ik heb er ook een verslaving bij! Even kijken hoe het gaat met fietsen en LOL ik hoop dat A ook verkleumd is aangekomen in het Budgethotel net als B.
  3. André Boon:
    22 mei 2016
    Blijven kijken Margriet. Annebeth is na mij vertrokken en was niet van plan verder te gaan dan Oinville, 12 km terug. Ik heb toegang tot haar leuke reisblog gekregen, maar daar staat het verhaal van vandaag nog niet op. Dat en meer hou je dus tegoed.
  4. Annebeth:
    22 mei 2016
    Wat een giller dat we vanavond weer zowat naast elkaar liggen (ik slaap in het budgethotel 100 meter terug) terwijl onze plannen aanvankelijk zo verschilden vanochtend. Bon CAMINO vriend en wie weet tot waar en wanneer. Lieve groet Annebeth de 'slowgrim'
  5. Annebeth:
    23 mei 2016
    Ben jij al vertrokken Andre...? Het is zeker code geel vandaag net als in Holland en besluit dat het onverantwoord is om met deze 11° ook maar 1 km te fietsen. Luister radio, lees mn digiboek en doe yogaoefeningen. Kom vnd in jouw hotel een hapje doen☺
  6. André Boon:
    23 mei 2016
    Het wordt vanmiddag beter lijkt het. Zit ook nog in Hotel maar ben wel van plan te gaan rijden. Maar ja, plannen zijn er om bijgesteld te worden. Ik denk dat ik tegen 12 even bij je hotel langs rijd.
  7. André Boon:
    23 mei 2016
    Hoi Annebeth, ik ben even langs gelopen maar kon je niet vinden omdat er niemand was om me naar je door te verwijzen. Ik heb besloten om het vandaag ook maar voor gezien te houden en een nacht bij te boeken. Accommodatie is de komende 60 km schaars en het slechte weer houdt toch nog even aan. De doorslag gaf de komst van een fietsend echtpaar dat vanochtend wel vertrokken is, hier 25 km vandaan omdat ze daar niet konden blijven. Ze waren helemaal verkleumd en hebben voor vandaag ook de pijp aan Maarten gegeven.
  8. Annebeth:
    23 mei 2016
    Sorry, zag je bericht te laat....Leuk vnd toch een diner met pelgrims ! Zonder tegenbericht ben ik om 1800 uur in jullie restaurant!