Van je familie moet je het hebben (Den Burg - Noordwijkerhout; 64km)

11 augustus 2021 - Noordwijkerhout, Nederland

Genoeg gelanterfand en te lang om de hele Ronde van Nederland te fietsen. De eerste afspraken staan voor midden volgende week gepland, en meer dan 100km per dag zit er waarschijnlijk niet. Er moe(s)t dus geïmproviseerd, gesmokkeld en gepuzzeld worden. Aanvankelijk dachten we vandaag de kustroute vanaf Den Helder te vervolgen tot aan, pak hem beet, Wijk aan Zee te fietsen; tukken onder de uitstoot van Tata-steel moet je toch een keer ervaren hebben. Het liep anders. Er bleken zoveel CO2 liefhebbers te zijn dat er in het hele IJmond-gebied geen bed meer vrij was. Toen hebben we het plan opgevat om eerst een stuk met de trein te gaan en vanaf Castricum verder te fietsen om toch nog wat CO2 op te snuiven. En dat is aardig gelukt. Een prachtige tocht, eerst door de Noord-Hollandse Duinreservaat, met de pont over het Noordzeekanaal, door de Kennemerduinen, langs Kraantje Lek, door Zandvoort en via de Amsterdamse Waterleidingduinen tegenwind naar Noordwijkerhout, het grondgebied waar mijn moeder groot gegroeid is. We bivakkeren op een zolderkamer van Vrienden op de Fiets. De man des huizes zou weleens verre aangetrouwde familie kunnen zijn. Te ver om uit te zoeken. Misschien weten mijn broer en zussen er meer van.

1. Annelies de Ruiter:
    11 augustus 2021
    Ik zat net te denken, wanneer hoor ik weer iets van jullie. En toen kwam je verhaal binnen.
    Wij hebben in juni ook door het Noordhollandse Duinreservaat gefietst. Prachtig!
    Slaap lekker straks bij de verre aangetrouwde familie!
  2. N van der Laan:
    11 augustus 2021
    Ik ben in Haarlem geboren, dus kraantje lek en Zandvoort roept wel herinneringen op, mooie omgeving. Verder veel plezier met het fietsen
  3. Paulien:
    12 augustus 2021
    geweldig das echt genieten en nu de zon erbij .