Zoektocht (Noordwijkerhout - Brielle; 71km)

12 augustus 2021 - Brielle, Nederland

De dagelijkse afstand en route wordt vooral bepaald door de beschikbaarheid van accommodatie. En dat is best een dingetje. Plan was de Kustroute te volgen die tot aan Vlissingen loopt. Maar het is zo druk dat er opnieuw bijna geen accommodatie langs de route te vinden was, en trektocht een soort van zoektocht wordt. De bestemming was vandaag Brielle en daarom zijn we bij Hoek van Holland linksaf gegaan, de Maasroute op. Rechtsaf was naar Engeland. Zo konden we een stuje landinwaarts een bezoekje brengen aan het Keringhuis, een expositieruimte over de Deltawerken en met name de Maeslandkering, tussen 1991 en 1997 in de Nieuwe Waterweg gebouwd. Geen enkele waterkering in de wereld heeft grotere beweegbare delen.

Het was ook geen ramp om de Kustroute vaarwel te moeten zeggen. Het is een hele mooie en gevarieerde route, maar op een zonovergoten dag als deze vooral druk, niet zozeer op de stranden, die kregen we bijna nooit te zien, maar het barstte van de e-bikers op de duinpaden, en op de boulevards van Noordwijk, Katwijk en Scheveningen reden de Ferrari's en Fiatjes file.

Morgen gaan we op zoek naar Zierikzee.

1. N van der Laan:
    12 augustus 2021
    Brielle is leuk en Zierikzee zeker en dan via Burgh Haamstede naar het mooie Walcheren, wij zitten volgende week ook een paar dagen te genieten op de boulevard in Vlissingen. Veel plezier verder met de tocht
  2. André:
    13 augustus 2021
    Mooie plaatsjes inderdaad. Havenplaatsen en water hebben grote aantrekkingskracht. Vlissingen en Walcheren hebben we eerder gedaan. We gaan wat afsnijden en over Philipsland Noord Brabant in.