Dag 4: Tournai - St. Quentin (118 km)

19 mei 2016 - Saint-Quentin, Frankrijk

De dag begonnen met wat religieuze cultuur te snuiven in Tournai, nu Franstalig maar voorheen overwegend Vlaams. Doornik is een van de oudste Belgische steden en er is meer bewaard gebleven dan in Nijmegen; een bezoek waard. De kathedraal is 2x zo groot als de Grote Kerk van Breda en de stempel die ik ophaalde beslaat ook twee vakjes in het stempelboekje.

Vervolgens langs de Schelde Doornik uit en Frankrijk in. Het weer werkte weer mee en dat helpt heuvel op en de wegen zijn beduidend beter dan in België. Het hoogtepunt van vandaag was 150 meter, het dak van de eerste etappe van Haarlem naar Tours. En voor het eerst de zon!

De camping municipal van St. Quentin was nog niet open en de jeugdherberg bleek ook gesloten. Wat je op je oude dag al niet meemaakt. En nu maar even Johnny Cash op Youtube draaien: "St. Quentin I ..... every inch of you",

1. Lappi:
    19 mei 2016
    Boeiend verhaal. Begint op een echte tocht te lijken. Ben benieuwd hoe lang je dat ritme volhoudt.
  2. Jan Brouwers:
    20 mei 2016
    Hoi Andre, zie je al wat van WO1? Wij waren vorig jaar in Ieper, heftige monumenten en musea.
    Groetjes, Jan
  3. André Boon:
    20 mei 2016
    Heb niet iets bezocht maar uit de beschrijvingen maak ik op dat er ook hier in Noord Frankrijk van alles is. Vanmiddag reed ik door een mooi bis met bordjes die naar allerlei Duitse dingen zoals depots, verwezen.
  4. Koos:
    21 mei 2016
    Hoi André, je hebt er een flink tempo inzitten. Bedevaart of pelgrimsroute... al trappend nieuwe wegen ontdekken. Benieuwd of je ook nog ingehaald kan worden met jouw snelheid.
    Succes en leuk om je reis te volgen zo.