Dag 29: Dessau - Bernburg (69 km)

7 juli 2017 - Bernburg, Duitsland

Om 2 uur hadden we er dik dertig kilometer opzitten, en twee nieuwe banaantjes in de tas. De yoghurtjes waren op en lek gestoten. Het hadden er meer kunnen zijn, kilometers, ware het niet dat we door een grappig dorpje, Reppichau, reden. Daar kruisen de trans-Europese langeafstandswandelroute en de Euroroute I voor fietsers elkaar. Én er is ooit een ridder geboren die het eerste Duitse Wetboek geschreven zou hebben, Eike von Repgow. Eentje voor in de laatste ronde van 'A million dollar question'. Het interessante was dat veel huizen er met taferelen beschilderd zijn die te maken hebben met de wording van het Duitse, of liever Saksische recht.

De route was verder niet bijzonder fraai; veel vals plat omdat we in de uitlopers van het Harzgebergte zitten. Wel hadden we geluk met het weer. Een paar dagen geleden zag deze vrijdag er nog niet goed uit. Er werd regen voorspeld, maar het bleef droog. En nu staan we, na ook nog een kijkje bij het Bauhaus te hebben genomen, op een camping aan de Saale. We hebben de Elbe-route verlaten en volgen nu de Europaroute I in de richting van Arnhem.