Dag 26: Torgau - Lutherstadt Wittenburg (76 km)

5 juli 2017 - Lutherstadt Wittenberg, Duitsland

We zijn slow starters. Het duurde tot het middaguur eer we Torgau verlaten hadden. Eerst een cappuccino en dan nog wat bananen en broodjes voor onderweg. Daar kwam ook nog een bezoekje aan het memorial bij dat is opgericht ter gedachtenis aan het feit dat daar bij Torgau de Amerikaanse en Russische troepen elkaar aan het eind van de tweede wereldoorlog bij toeval troffen. Weer wat geleerd.

De Elbe stroomt in dit gedeelte van Duitsland door een uitgestrekte vlakte met grootschalige landbouw en is omringd door dijken. Ook hier vind je waker, slaper en dromer. De Elbe zelf hebben we maar weinig gezien en een keer met een pontje overgestoken. In de loop van de middag kwam de vaart erin en zo hebben we uiteindelijk toch nog weer ruim 70km gereden en beland in Lutherstadt Wittenburg waar Luther zij stellingen verkondigde. Morgen eens bekijken waar hij dat precies deed.

En dan bekijken we ook wat we verder doen. Berlijn zal het niet worden. Misschien de Elbe verder af naar Maagdenburg of toch de terugweg naar Arnhem via de Eerste Europese fietsroute.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lappi:
    6 juli 2017
    Hallo,
    Je reisverslag "herontdekt"... boeiende lectuur en heel eventjes het kabbelen van het pontje gevoeld. Wens jullie nog enkele leuke omweggetjes !
  2. André Boon:
    6 juli 2017