Dag 25: Meissen - Torgau 80km

4 juli 2017 - Torgau, Duitsland

Na een wat bijzonder ontbijt en een bezoek aan de Lidl voor de dingen voor overdag, weer met frisse moed op pad gegaan. Bij het ontbijt mochten we mee-eten van het buffet dat de gasten van een trouwreceptie die daar waren blijven slapen, kregen geserveerd. Niet verkeerd. De Lidl liet me glimlachen om de wat verfomfaaide man voor me die twee blikken bier en een fles spoelwater afrekende.

Hoewel we de stevige westenwind vooral tegen hadden, verliep de dag voorspoedig. Wel weer veel kinderkopjes het hoofd moeten bieden. Het is zo langzamerhand een historische vergissing aan het worden dat de Nederlanders België vereenzelvigen met die kinderkopjes; in Duitsland zijn er veel meer.

Aan het eind van de dag nog een bezoek gebracht aan een gerenoveerd kerkgebouwtje dat in 2003 als eerste Fietserskerk is gaan functioneren, een soort Raststätte voor fietsers. De camping in Torgau kreeg een 5-rating op Google maar is de minste die we tot nu toe gehad hebben. Om 22.00 werd het sanitairgebouw afgesloten. Het ligt aan het water maar is daar door een soort ijzeren gordijn van afgesloten. Maar er zijn wel vleermuizen.