Breskens - Brugge (48,5 km)

24 juni 2019 - Brugge, België

Na een aanloop- en aanfietsweekend met geslaagd familiefeest op Texel, gisteren na een lange treinreis in vertrekplaats Vlissingen gearriveerd. We misten de trein in Den Helder omdat de boot op de ambulance moest wachten en later vertrok. En op Station Sloterdijk was het letterlijk spoorzoeken om op tijd op het juiste perron te komen. We wonnen de slag om de schaarse en kleine liften van zes andere fietsers, vooral omdat wij Nederlands spreken en zij niet.

Vanochtend eerst met het fietsveer van Vlissingen naar Breskens. Tot aan Cadzand deed de LF1, de Noordzeeroute die we tot aan Boulogne-sur-Mer gaan volgen, wat hij moet doen: kronkelen door en over de duinen met zeezicht. Daarna was de zee zoek. En dat zal hij voorlopig wel blijven ook. In België ontwijkt de route de volgebouwde kuststrook bij Blankenberge, Knokke en Oostende.

Uiteindelijke zijn we in Brugge neergestreken. We hoefden niet door afzichtelijke buitenwijken te rijden, maar kwamen langs oude vaarwegen direct in het historische centrum terecht. Prachtig.

48,5 km, een bescheiden begin. Maar de kop is eraf en de Vlissingse vis lekker.