Amboise (7 km, lopend)

7 juli 2019 - Amboise, Frankrijk

Zoals aangekondigd een soort van rustdag in Amboise met bezoek aan le Clos Luçé waar Leonardo da Vinci zijn laatste levensjaren heeft doorgebracht.

Om mijn FB vrienden die geen Nederlands spreken niet te blijven teleurstellen heb ik een stukje in het Engels geschreven en op Facebook geplaatst. Omdat het een rustdag is zet ik dat gemakshalve maar hieronder. Want morgen was er weer een dag.

The second seventh day. We have arrived at the Loire valley where we will mainly cycle westward to St. Nazaire where the Loire flows into the Atlantic Ocean. However, to visit two of the most beautiful castles, Chambord and Chenonceaux, we first went eastward. Today we took a restday in Amboise celebrating the 500th anniversary of Leonardo da Vinci's death. We visited the Clos Lucé castle where he spent the last four years of his life. The castle exposes several of his designs and some have really been turned into reality, which was 5 centuries ago impossible amongst others because there was no proper driving power yet. Fascinating.