Dag 31: (Goslar - Kreiensen, trein) Kreiensen - Holzminden (64 kms)

9 juli 2017 - Holzminden, Duitsland

De wat druiligere en grauwe zondagochtend, na een nacht met regen, bracht ons ertoe het eerste stuk maar met de trein te doen. Zo ontliepen we de laatste slechte stukken die er door de regen niet beter op geworden zouden zijn, en waren we alvast wat dichter bij huis. De geplande trein ging niet zodat we er tegen twaalven nog maar net 1 kilometer op hadden zitten, maar ook de gebruikelijke cappuccino hadden weggewerkt.

De tocht daarna verliep, ondanks een paar stevige klimmetjes en een flinke klim, voorspoedig. Vooral het laatste deel ging snel omdat we afzakten naar het dal van de Weser, waarlangs we op weg naar Praag ook al gefietst hadden. Omdat er af en toe geklommen moest worden konden we ook van fraaie vergezichten genieten. Minder is het feit dat er nogal wat vliegen op de lichaamsgeuren afkomen en we zo ongeveer lek gestoken worden. Als ze maar van mijn banden afblijven.

We zijn uiteindelijk in Holzminden neergestreken, een stadje dat zijn bekendheid ontleent aan het feit dat het geur- en reukstoffen produceert. Dat was bij het binnenrijden goed te merken, alsof alle 22.000 bewoners chocolademelk aan het maken waren.